9/10: Artykuły sponsorowane sposobem na skuteczną reklamę

artykuły sponsorowane blog
Artykuły sponsorowane to bardzo ciekawa forma reklamy w internecie. Korzystamy z niej coraz częściej poznając zalety i promujemy w ten sposób wiele różnorodnych projektów. W tym tekście przedstawiamy artykułu sponsorowane jako skuteczny sposób reklamy internetowej i prezentujemy wszystkie najważniejsze kwestie związane z takim sposobem promocji.

Czym są artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to artykuły zamieszczone na portalach tematycznych w zamian za opłatę, które mogą posiadać reklamę naszej marki. Są to ciekawe i wartościowe artykuły tematyczne, które dodatkowo zawierają subtelne polecenie naszej marki. Może pojawić się ono w tekście w formie adnotacji iż to nasza marka sponsoruje lub przygotowała dany artykuł, albo wtrącenia w tekście nazwy naszej marki w kontekście lidera branżowego lub marki wartej sprawdzenia.

Artykuły sponsorowane zamieszcza się na poczytnych i popularnych portalach tematycznych, gdzie czytelnicy, zapoznając się z artykułami mogą poznać również naszą markę. Celem takich artykułów jest zainteresowanie odbiorców oraz danie im możliwości przejścia na naszą stronę internetową w poszukiwaniu większej ilości przydatnych informacji. Jest to jeden ze skuteczniejszych i jakościowych sposobów reklamowych.

Artykuły sponsorowane możemy wykupywać poprzez kontakt bezpośrednio z właścicielami serwisów internetowych lub zlecając taką promocję agencji marketingowej. Bardzo elastycznym sposobem jest samodzielne wyszukiwanie portali chętnych do współpracy na serwisie dla influencerów. W sieci istnieją portale zrzeszające zarówno reklamodawców chcących reklamować się w ten sposób, a także właścicieli serwisów, którzy chcą zarabiać na udostępnianiu swojego miejsca w internecie. Możemy zatem wyszukiwać konkretne oferty i filtrować je pod względem tematyki, ilości czytelników czy ceny.

Jakie mają plusy

Pierwszym plusem artykułów sponsorowanych jest zdecydowanie jakość reklamy. Jest ona wręcz powyżej przeciętnego poziomu, a sam artykuł sponsorowany jest niezwykle jakościową formą promocji. Reklama taka nie nagabuje odbiorców i nie wychodzi do nich, a daje możliwość znalezienia naszej marki. Czytelnicy, zapoznając się z wartościową treścią już na samym wstępie są pozytywnie nastawieni do naszej marki, przechodząc na naszą witrynę.

Drugim plusem tego typu promocji jest jej skuteczność. Odbiorcy bardzo chętnie sprawdzają marki, które dodają jakościowe i wartościowe artykuły na ich ulubionych tematycznych portalach. Nie są na siłę zaciągani na naszą stronę a przechodzą na nią bo nasza marka jest  przedstawiona w pozytywnym świetle. Pozwala to na budowę pozytywnego wizerunku i zwiększenie sprzedaży, a także pozyskiwanie wielu stałych klientów.

Ważnym plusem artykułów sponsorowanych jest również opłacalność finansowa. Raz wydając środki na promocję, stworzenie artykułu, a także jego publikację, content będzie znajdował się w internecie przez bardzo długi czas. Będzie przynosiło to wiele pozytywnych korzyści i wielu nowych klientów bez wykonywania jakichkolwiek działań z naszej strony.

Plusem takiego sposobu reklamy jest również elastyczność. Nie musimy zobowiązywać się na długie współprace ani podpisywać skomplikowanych umów z portalami. Reklamy możemy wykupywać jednorazowo i niezobowiązująco. Możemy również przeznaczyć różne kwoty na taką reklamę, a także łatwo skalować nasze działania – wykupując po prostu reklamę za większą sumę na większym portalu informacyjnym. Nie musimy również poświęcać dużej ilości czasu, aby odnosić wszystkie korzyści tego sposobu reklamy.

artykuły sponsorowane epicbrand

Ile kosztuje promocja?

Promocja poprzez artykuły sponsorowane jest bardzo elastyczną kwestią. Przede wszystkim należy pomyśleć o zakupie samego tekstu. Możemy kupić go od copywriterów lub agencji marketingowych zlecając im wykonanie artykułu na zamówienie. Cena będzie wahała się w zależności od długości treści. Przeważnie jest to koszt ok. kilku – kilkunastu złotych za 1000 znaków, czyli ok. kilku zdań. Ogólnie cena artykułu sponsorowanego będzie zatem wahała się w granicach ok. kilkudziesięciu złotych.

Koszt publikacji artykułu na danym serwisie będzie zależał głównie od renomy witryny. Im będzie ona większa i będzie posiadała więcej czytelników tym droższy koszt publikacji. Cena promocji na blogach tematycznych może wynosić od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Opublikowanie naszego artykułu sponsorowanego na dużym portalu branżowym to koszt przeważnie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Za sumę powyżej 1000 złotych będziemy mogli opublikować już nasz artykuł na ogólnopolskich i globalnych portalach internetowych. Tak naprawdę nie ma górnej granicy, gdyż publikacje sponsorowane mogą kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, jeśli mówimy o topowych serwisach internetowych.