Brak ryzyka utraty budżetu
Pierwszym powodem, dla którego warto zlecać płatną promocję naszej marki w internecie agencjom marketingowym, jest brak ryzyka utraty budżetu. Najczęściej chcąc zareklamować się w internecie – niezależnie od tego, czy korzystamy z darmowych czy płatnych metod reklamy nie znamy się na digital marketingu gdyż jesteśmy jedynie specjalistami w obrębie naszej branży.
W przypadku darmowych promocji w najgorszym razie nie odniesiemy sukcesu i stracimy jedynie odrobinę czasu, który poświęciliśmy na działania promocyjne. Dysponując już jednak realnymi pieniędzmi – zwłaszcza dużymi w najgorszym razie możemy stracić całą sumę, nie odnosząc żadnych korzyści. Jest to bardzo poważny i wymierny minus, który zagraża nam przy samodzielnym promowaniu marki w sieci. Jeśli zatem chcemy przeznaczać środki na profesjonalne działania reklamowe, powinniśmy udać się do agencji marketingowej i skorzystać z pomocy profesjonalistów. Niezależnie od poziomu danej agencji w mniejszym lub większym stopniu rozdysponuje ona nasze środki w taki sposób, że odniesiemy korzyści. Wybierając zatem płatne promowanie się przy pomocy agencji marketingowej, nie musimy obawiać się iż stracimy wszystkie środki, które nie przyniosłyby żadnych rezultatów.
Efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego
Wysokie kompetencje pracowników agencji marketingowych, którzy będą za nas zajmowali się płatnym promowaniem naszej marki w sieci, przekładają się również na efektywne działania reklamowe. Osoby kompetentne posiadające doświadczenie i będące na bieżąco z najnowszymi trendami, znacznie lepiej wykorzystają budżet reklamowy na płatną promocję niż my samodzielnie. Z konkretnej sumy uzyskają zatem dużo więcej profitów, niż my sami, uruchamiając kampanię reklamową w Google Ads, czy nawiązując współpracę z influencerami. Profesjonaliści osiągną maksymalne możliwe efekty wykorzystując całkowity potencjał budżetu reklamowego co będzie również dużo bardziej opłacalne, niż pozorna oszczędność.
Jeśli zatem przeznaczamy środki na reklamę naszej marki w sieci i chcemy uzyskać jak najlepsze rezultaty, a także dużą skuteczność i pozyskać wielu nowych klientów, zdecydowanie warto zadanie to pozostawić agencji marketingowej. Nawet jeśli przeznaczamy na reklamę marki środki, w dalszym ciągu musimy posiadać specjalistyczną wiedzę, aby się skutecznie promować. Wydanie środków nie jest równoznaczne z osiągnięciem sukcesu, a wydawanymi pieniędzmi również trzeba zarządzać mądrze oraz świadomie. Wiele osób popełnia strategiczny błąd uważając iż jeśli wyda pieniądze na reklamę, od ręki otrzymają efekty, nawet jeśli nie znają się na reklamie internetowej.
Koszt zlecenia promocji agencji jest niski
Kolejnym powodem, dla którego warto zalecać wykonanie płatnych promocji naszej marki w sieci agencji marketingowej jest fakt, iż prowizja agencji jest stosunkowo niska. Najczęściej jest to ok. kilkunastu procent od przeznaczonego budżetu na reklamę. Jest to relatywnie niewiele, jeśli bierzemy pod uwagę wszystkie plusy takiego rozwiązania, a także potencjalne minusy.
Przeznaczając konkretne sumy na reklamowanie się w internecie, nie musimy zatem ponosić dużych dodatkowych kosztów. Możemy również zmniejszyć o kilkanaście procent nasz budżet reklamowy, w ten sposób rozliczając koszt prowizji dla agencji marketingowej. Bardzo często nie będą to zauważalne różnice, a skuteczność działań reklamowych przeprowadzanych przez profesjonalistów będzie z kolei bardzo zauważalna.