4/10: Dlaczego warto obsługę płatnej reklamy zlecać agencjom?

platna reklama agencja 2
Decydując się na korzystanie z płatnej reklamy w internecie, dodatkowo zastanawiamy się, czy obsługiwać ją samodzielnie czy może zlecić jej obsługę agencjom marketingowym. Głównie obawiamy się o nierozdysponowanie budżetu i jego utratę lub niewystarczającą wiedzę. Rzeczywiście jest to dość ważne pytanie i w zdecydowanej większości przypadków warto obsługę płatnej kampanii reklamowej zlecić agencji marketingowej. W tym tekście odpowiadamy na pytanie, dlaczego warto tak postąpić i dlaczego jest to takie ważne.

Brak ryzyka utraty budżetu

Pierwszym powodem, dla którego warto zlecać płatną promocję naszej marki w internecie agencjom marketingowym, jest brak ryzyka utraty budżetu. Najczęściej chcąc zareklamować się w internecie – niezależnie od tego, czy korzystamy z darmowych czy płatnych metod reklamy nie znamy się na digital marketingu gdyż jesteśmy jedynie specjalistami w obrębie naszej branży.

W przypadku darmowych promocji w najgorszym razie nie odniesiemy sukcesu i stracimy jedynie odrobinę czasu, który poświęciliśmy na działania promocyjne. Dysponując już jednak realnymi pieniędzmi – zwłaszcza dużymi w najgorszym razie możemy stracić całą sumę, nie odnosząc żadnych korzyści. Jest to bardzo poważny i wymierny minus, który zagraża nam przy samodzielnym promowaniu marki w sieci. Jeśli zatem chcemy przeznaczać środki na profesjonalne działania reklamowe, powinniśmy udać się do agencji marketingowej i skorzystać z pomocy profesjonalistów. Niezależnie od poziomu danej agencji w mniejszym lub większym stopniu rozdysponuje ona nasze środki w taki sposób, że odniesiemy korzyści. Wybierając zatem płatne promowanie się przy pomocy agencji marketingowej, nie musimy obawiać się iż stracimy wszystkie środki, które nie przyniosłyby żadnych rezultatów.

Efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego

Wysokie kompetencje pracowników agencji marketingowych, którzy będą za nas zajmowali się płatnym promowaniem naszej marki w sieci, przekładają się również na efektywne działania reklamowe. Osoby kompetentne posiadające doświadczenie i będące na bieżąco z najnowszymi trendami, znacznie lepiej wykorzystają budżet reklamowy na płatną promocję niż my samodzielnie. Z konkretnej sumy uzyskają zatem dużo więcej profitów, niż my sami, uruchamiając kampanię reklamową w Google Ads, czy nawiązując współpracę z influencerami. Profesjonaliści osiągną maksymalne możliwe efekty wykorzystując całkowity potencjał budżetu reklamowego co będzie również dużo bardziej opłacalne, niż pozorna oszczędność.

Jeśli zatem przeznaczamy środki na reklamę naszej marki w sieci i chcemy uzyskać jak najlepsze rezultaty, a także dużą skuteczność i pozyskać wielu nowych klientów, zdecydowanie warto zadanie to pozostawić agencji marketingowej. Nawet jeśli przeznaczamy na reklamę marki środki, w dalszym ciągu musimy posiadać specjalistyczną wiedzę, aby się skutecznie promować. Wydanie środków nie jest równoznaczne z osiągnięciem sukcesu, a wydawanymi pieniędzmi również trzeba zarządzać mądrze oraz świadomie. Wiele osób popełnia strategiczny błąd uważając iż jeśli wyda pieniądze na reklamę, od ręki otrzymają efekty, nawet jeśli nie znają się na reklamie internetowej.

platna reklama agencja 3

Koszt zlecenia promocji agencji jest niski

Kolejnym powodem, dla którego warto zalecać wykonanie płatnych promocji naszej marki w sieci agencji marketingowej jest fakt, iż prowizja agencji jest stosunkowo niska. Najczęściej jest to ok. kilkunastu procent od przeznaczonego budżetu na reklamę. Jest to relatywnie niewiele, jeśli bierzemy pod uwagę wszystkie plusy takiego rozwiązania, a także potencjalne minusy.

Przeznaczając konkretne sumy na reklamowanie się w internecie, nie musimy zatem ponosić dużych dodatkowych kosztów. Możemy również zmniejszyć o kilkanaście procent nasz budżet reklamowy, w ten sposób rozliczając koszt prowizji dla agencji marketingowej. Bardzo często nie będą to zauważalne różnice, a skuteczność działań reklamowych przeprowadzanych przez profesjonalistów będzie z kolei bardzo zauważalna.

Opłacalność finansowa

Ważnym ale często pomijanym i marginalizowanym powodem, dla którego warto korzystać z usług agencji marketingowej przy promocji marki w sieci jest opłacalność finansowa. Przeznaczając pewną sumę na prowizję dla agencji marketingowej, zyskujemy dużo więcej, niż potencjalna strata. Trafne a także skuteczne działania agencji marketingowej oraz efektywne wykorzystanie naszego budżetu reklamowego przyniosą nam zazwyczaj dużo więcej profitów, aniżeli wydanie jedynie nieco większego budżetu reklamowego. Wiele osób wydatki na agencję marketingową rozpatruje jedynie w kategorii strat. Jest to jednak wręcz odwrotna sytuacja, w której powinniśmy zadać sobie pytanie jak dużo skorzystamy na takiej współpracy.