Czym jest influencer marketing
Influencer marketing to metoda promocji marki w sieci, która polega na promowaniu się poprzez osoby znane i rozpoznawalne. Marka która chce się promować przy pomocy tego sposobu reklamy nawiązuje współpracę z influencerem, czyli osobą znaną oraz dobrze rozpoznawalną w sieci, a nfluencer w zamian za opłatę zgadza się reklamować markę. Może robić to na kilka sposobów, a zaliczamy do nich:
● Kryptoreklamę
● Sponsorowanie
● Lokowanie produktów
● Testowanie produktów
● Otwarte polecenia
Sama współpraca z influencerami jest niezwykle elastyczna i tylko od obu stron zależy, w jakiej formie będzie wykonywana. Jest ona najczęściej dobierana do celu, który chcemy osiągnąć, a także aktualnej sytuacji czy możliwości i specyfiki danej branży.
Samo wdrożenie influencer marketingu może być nieco bardziej skomplikowane, niż wdrożenie innych metod reklamy gdyż odbywa się ono bardziej bezpośrednio i elastycznie. Jeśli chcemy odnaleźć influencera musimy zrobić to samodzielnie lub możemy skorzystać ze specjalnych serwisów, które łączą influencerów i reklamodawców. Alternatywnie możemy udać się do agencji marketingowej i wykupić usługę influencer marketingu aby to pracownicy agencji załatwili wszystkie kwestie oraz uruchomili promocję.
Kim są influencerzy

Koszty
Bardzo ważną rzeczą, o której warto wspomnieć, są również koszty promocji w takim stylu. Ogólnie mogą wahać się one od kilkunastu złotych nawet do kilkuset tysięcy, a gwiazdy Hollywood czy globalnie rozpoznawalne persony nierzadko podpisują wielomilionowe kontrakty za polecanie danego produktu lub marki.
Mówiąc o influencer marketingu, możemy wskazać porównywalne koszty pozyskania klienta do np. kampanii displayowych w płatnych systemach reklamowych. Dość trudno jednak przytaczać konkretne stawki za promocję, gdyż są one zależne od wielu rzeczy. Przede wszystkim będzie to ilość fanów, kategoria tematyczna, a także platforma, na której działa dany influencer i zakres kampanii reklamowej. W cenie kilkuset złotych powinniśmy jednak bez problemu dotrzeć do kilku – kilkudziesięciu tysięcy odbiorców.
Influencer marketing – plusy
Zdecydowanie największym plusem influencer marketingu jest możliwość dotarcia do targetowanej grupy odbiorców. Wyemitowanie reklamy w grupie odbiorców, którzy rzeczywiście interesują się daną kategorią tematyczną, będzie niezwykle skuteczne. Wpłynie to również na efektywność finansową całej promocji.
Influencer marketing to również niezwykle jakościowy sposób reklamy. Z racji tego, iż reklamujemy się w grupie osób, które są zainteresowane daną branżą, a także naszą markę poleca osoba znana, lubiana i szanowana w danym środowisku, reklama odbierana jest jako ciekawa możliwość poznania korzystnego rozwiązania, a nie nachalny spam. Dzięki temu możemy reklamować się skuteczniej, a także efektywniej.
