Jak prowadzić profil social media Facebook i Instagram?
- Prowadź profil zgodnie z wizerunkiem Twojej marki
- Zdefiniuj swoich odbiorców
- Twórz wartościowe treści
- Zaangażuj odbiorców
- Publikuj systematycznie
- Rozmawiaj z klientami
1. Prowadź profil zgodnie z wizerunkiem Twojej marki
Jeśli Twoja marka ma już zdefiniowany branding trzymaj się go w komunikacji. Dość istotne jest to aby wszystko co publikujesz było spójne. Mamy tutaj na myśli zarówno kreacje graficzne publikowane w relacjach lub postach, treści video, jak również przekaz słowny, dobór emotikonek, sposób formułowania zdań. Spójna komunikacja prowadzona konsekwentnie owocuje zbudowaniem rozpoznawalności Twojej marki w internecie. Po pewnym czasie Twoi odbiorcy będą mogli w łatwy sposób rozpoznać Twój przekaz zanim zobaczą logo Twojej marki.
Czym dokładnie jest branding? Kilka słów na ten temat możesz znaleźć tutaj -> Branding. Jeśli nie posiadasz brandbooka zastanów się nad skorzystaniem z usługi stworzenia brandingu dla swojej marki.
Początkowo postaraj się po prostu publikować podobne formy postów i relacji. Możesz zerknąć na profile ciekawych marek i zobaczyć jak one to robią.
2. Zdefiniuj swoich odbiorców
Zastanawiałeś/aś się kim jest Twoją grupą docelowa? A może jest ich kilka? Są to nastolatkowie, młodzi rodzice, a może osoby po 50-tce? Zastanów się kim dokładnie jest Twój klient a potem jaka komunikacja jest dla niego najbardziej odpowiednia. Nie zawsze żartobliwie napisane posty z dużą ilością emotikonek będą odpowiednie. Jeśli będziesz nadawał z twoimi odbiorami na tych samych falach efekty Twojej komunikacji będą zaskakujące!
3. Twórz wartościowe treści
Pewnie zastanawiasz się co jest najważniejsze w prowadzeniu social mediów? Nasz team jest jednomyślny – wartościowe dla odbiorców treści.
Oczywiście, nie można zapominać o innych czynnikach, ale według naszych obserwacji w polskich mediach społecznościowych jest deficyt dobrej jakości treści. Oczywiście ten trend się zmienia, wiele dobrych, rodzimych agencji oraz osób w działach marketingu perfekcyjnie prowadzi marki w social mediach, ale wiele branży i firm jeszcze o to nie dbają. Jest to duża szansa dla Twojej marki na wyróżnienie się wśród konkurencji. Wyobrażasz sobie sytuację, w której Twoi odbiorcy wyczekują na Twój nowy post lub relację? Właśnie wtedy można stwierdzić, że oferujemy prawdziwą wartość odbiorcom.
Będziemy szczerzy, są branże, w których przygotowanie interesujących treści jest bardzo trudne, a niektórych branżach bardzo drogie. Ale zdecydowanie nie we wszystkich!
W EPICBRAND oferujemy kreatywne prowadzenie social mediów dla klientów. Stale testujemy nowe rozwiązania i możliwości portali społecznościowych. Tworzymy treści dobrej jakości, nie musimy sztucznie zachęcać odbiorców do interakcji z profilem Twojej marki. Twoi odbiorcy polubią Twoje publikacje!
4. Zaangażuj odbiorców
Zaangażowanie grupy docelowej Twojej marki jest jednym z kluczowych celów prowadzenia social mediów. Można stwierdzić, że ilość interakcji poniekąd definiuje to czy nasza komunikacja jest ciekawa dla odbiorców i atrakcyjna. Nie jest to czynnik kluczowy, ale na pewno bardzo ważny. Zaangażowanie jest policzalne w ilościach interakcji widocznych w statystykach. Interakcjami są zarówno reakcje, komentarze, udostępnienia, kliknięcia w obraz, w video a także wysłane wiadomości czy wykonane telefony.
Na pewno nie chcielibyśmy aby nasze publikacje spotkały się z zerową ilością komentarzy czy reakcji, z drugiej strony zdarza się, że masa interakcji w ogóle nie przekłada się na realne zainteresowanie naszą ofertą i sprzedaż. Dlatego zaangażowanie odbiorców uznajemy jako składowa sukcesu naszej marki w mediach społecznościowych.
5. Publikuj systematycznie
Komunikacja Twojej marki musi być systematyczna. Algorytmy serwisów społecznościowych lepiej traktują aktywne profile, regularnie zamieszczające nowe treści. Nie przesadzaj z ilością, nie dodawaj kilku postów na raz, staraj się rozłożyć w czasie treści jakimi chcesz podzielić się z Twoją publiką. Zadbaj o to aby Twoi odbiorcy regularnie widzieli Twoje treści w mediach społecznościowych. Z czasem będzie można dostrzec o jakich porach dnia Twoja publika jest bardziej aktywna i uwzględnić to przy kolejnych publikacjach. Zauważ, że niektóre marki godne naśladowania publikują raz w tygodniu, a niektóre kilka razy w ciągu dnia. To od Ciebie zależy z jaką intensywnością będziesz publikował, ale pamiętaj o zachowaniu jakości treści i weź pod uwagę oczekiwania Twojej grupy docelowej.
6. Rozmawiaj z klientami
Jako EPICBRAND oferujemy usługę kreatywnego prowadzenia social mediów. Robimy to tak, aby jak najbardziej dopasować treści do odbiorców i w jak największym stopniu zaangażować fanów.
Zdarza się, że gdy wykonujemy audyt social mediów naszego klienta widzimy że skrzynka odbiorcza jest traktowana niedbale. Są nieodczytane wiadomości, niektóre odczytane pozostawione bez odpowiedzi oraz konwersacje z odpowiedzią wysłaną dopiero po kilku dniach.
Wprawdzie nie każda wiadomość dotyczyła bezpośrednio zakupu produktu / usługi, ale bezproblemowy kontakt i szybka odpowiedź jest podstawą do prowadzenia komunikacji w internecie. Nie chodzi o obsługę klienta 24h, wręcz przeciwnie, odpowiadanie na wiadomości w nocy może być odebrane jako nieprofesjonalne. Chodzi o to, aby w godzinach pracy klient dostał natychmiastową odpowiedź. Jeśli Ty zwlekasz z odpowiedzią, Twoja konkurencja będzie w stanie szybciej nawiązać kontakt z Twoim potencjalnym klientem.
Dla nas szybka odpowiedź nie jest czym wyjątkowym, a podstawą do funkcjonowania marki w internecie.
W kontakcie z klientem pamiętaj o zachowaniu spójności, staraj się obsłużyć każdego klienta w podobny sposób, zgodnie z Twoim stylem komunikacji.