5/10: Jak zlecić i wdrożyć płatną reklamę w internecie?

platna reklama agencja
Decyzja o wdrożeniu płatnej reklamy w internecie to dopiero początek długiej drogi do wyemitowania jej i pozyskania klientów. Bardzo ważnym krokiem jest również odpowiednie wdrożenie – czy to samodzielnie konkretnych strategii czy zamówienie jej w agencjach marketingowych. W tym tekście podpowiadamy jak zamawiać płatną reklamę w internecie.

Przelicz opłacalność i wykonaj kalkulację zysków

Pierwszym krokiem jeśli chcemy korzystnie wdrożyć płatne sposoby reklamy, przede wszystkim jest wykonanie kalkulacji. Musimy dowiedzieć się przy jakich sposobach płatnej reklamy możemy osiągnąć najwięcej korzyści. To że przekazujemy środki na reklamę naszej marki w sieci, nie oznacza automatycznie, iż we wszystkich strategiach nasze środki zostaną spożytkowane dobrze a reklama sprawdzi się idealnie. Przede wszystkim powinniśmy wybrać odpowiedni typ reklamy do naszego celu, który chcemy osiągnąć, a także możliwości czy budżet jakim dysponujemy. Powinniśmy zatem obliczyć – przynajmniej w przybliżeniu na jakie profity potencjalnie będziemy mogli liczyć i jaki zwrot inwestycji uzyskamy dla każdej metody. Pod uwagę warto brać jedynie te sposoby reklamy, które będą miały największą szansę powodzenia i będą dawały największe możliwe benefity. Dobrym pomysłem jest również w miarę możliwości wybranie kilku najbardziej obiecujących sposobów reklamy i przetestowanie ich w praktyce, gdyż takiego testu mnie zastąpi żadna — nawet najlepsza kalkulacja. Powinniśmy również bez większego roztrząsania odrzucić te sposoby płatnej reklamy, które nie będą z jakichś powodów dobrym wyborem i z dużym prawdopodobieństwem skończą się klapą.

Złóż wiele zapytań

Gdy zlecamy płatne promowanie naszej marki w sieci agencji przede wszystkim, warto wysłać wiele zapytań ofertowych. Często cenniki poszczególnych agencji nie są aktualne lub możemy otrzymać specjalną zniżkę dla nowych klientów. Możemy również wynegocjować lepsze warunki współpracy, a także rozszerzyć zlecenie o nieplanowane elementy. Jeśli zatem w grę wchodzą pieniądze, które chcemy przekazać na reklamę, warto dokładnie zorientować się, co i w jakiej cenie możemy otrzymać – konkretnie w odniesieniu do naszej marki i sytuacji. Składając zapytania ofertowe, przede wszystkim powinniśmy zapytać o takie rzeczy jak:

● cenę usługi
● dostępne usługi reklamowe
● możliwość rabatu lub negocjacji ceny
● długofalową formę współpracy

epicbrand marketing 4

Zamów kompleksowo

Bardzo ważną poradą jeśli korzystamy z płatnych systemów reklamy, jest kompleksowe zamówienie danej usługi. Niezależnie od tego czy samodzielnie wybierzemy serwis, gdzie opublikujemy artykuł sponsorowany czy agencję marketingową której zamówimy kilka różnych prac, warto zamawiać je kompleksowo u jednego partnera.

Wiąże się to z profitami, jakie obowiązują przy dużych zamówieniach. Dla partnerów którzy będą pomagali promować się nam odpłatnie w internecie, pozyskanie dużego zlecenia jest niezmiernie ważne. Im będzie ono większe i będzie opiewało na większą sumę, tym atrakcyjniejsze warunki współpracy otrzymamy. Kompleksowe zamówienie reklamy internetowej u danego partnera będzie również efektywne ze względu na skuteczność wdrażania działań reklamowych. Agencja marketingowa lub partner który będzie wykonywał dla nas reklamę w internecie będzie mógł zarządzać nią dużo lepiej i spójniej. Jeśli zlecimy różne działania marketingowe różnym partnerom, działania te często mogą nie być skorelowane a przez to mogą być dużo mniej efektywne.

Sprawdź opinie

Tam gdzie w grę wchodzą pieniądze, zawsze pojawiają się również próby manipulacji czy nawet oszustw. Tak jest i również w przypadku marketingu internetowego. Przeznaczając pewne środki reklamowe, powinniśmy zawsze zweryfikować komu je przekazujemy i z jaką marką współpracujemy. Przed podjęciem współpracy powinniśmy zatem sprawdzić opinie o danej agencji marketingowej czy partnerze reklamowym. Często w ten sposób będziemy mogli uniknąć stracenia budżetu reklamowego i nieprzewidzianych problemów. O dokładną weryfikację partnera reklamowego należy zadbać szczególnie jeśli na marketing internetowy chcemy przeznaczyć dużą sumę. Jeśli nie mamy takiej konieczności, warto zwiększyć budżet regularnie widząc, że współpraca układa się jakościowo aniżeli od razu zaczynać od dużych sum.

Istnieje wiele miejsc i sposobów w sieci poprzez które możemy dowiadywać się o konkretnych markach. Przede wszystkim są to opinie na Google Maps a także na innych wizytówkach firmowych. Możemy również w mediach społecznościowych zapytać innych członków grup co sądzą o danej marce. Dobrym pomysłem jest to abyśmy skontaktowali się z obecnymi lub dawnymi klientami danej marki z którą chcemy współpracować. Krótka rozmowa często wyjaśni więcej aniżeli wiele anonimowych opinii.