Przelicz opłacalność i wykonaj kalkulację zysków
Złóż wiele zapytań
Gdy zlecamy płatne promowanie naszej marki w sieci agencji przede wszystkim, warto wysłać wiele zapytań ofertowych. Często cenniki poszczególnych agencji nie są aktualne lub możemy otrzymać specjalną zniżkę dla nowych klientów. Możemy również wynegocjować lepsze warunki współpracy, a także rozszerzyć zlecenie o nieplanowane elementy. Jeśli zatem w grę wchodzą pieniądze, które chcemy przekazać na reklamę, warto dokładnie zorientować się, co i w jakiej cenie możemy otrzymać – konkretnie w odniesieniu do naszej marki i sytuacji. Składając zapytania ofertowe, przede wszystkim powinniśmy zapytać o takie rzeczy jak:
● cenę usługi
● dostępne usługi reklamowe
● możliwość rabatu lub negocjacji ceny
● długofalową formę współpracy
Zamów kompleksowo
Bardzo ważną poradą jeśli korzystamy z płatnych systemów reklamy, jest kompleksowe zamówienie danej usługi. Niezależnie od tego czy samodzielnie wybierzemy serwis, gdzie opublikujemy artykuł sponsorowany czy agencję marketingową której zamówimy kilka różnych prac, warto zamawiać je kompleksowo u jednego partnera.
Wiąże się to z profitami, jakie obowiązują przy dużych zamówieniach. Dla partnerów którzy będą pomagali promować się nam odpłatnie w internecie, pozyskanie dużego zlecenia jest niezmiernie ważne. Im będzie ono większe i będzie opiewało na większą sumę, tym atrakcyjniejsze warunki współpracy otrzymamy. Kompleksowe zamówienie reklamy internetowej u danego partnera będzie również efektywne ze względu na skuteczność wdrażania działań reklamowych. Agencja marketingowa lub partner który będzie wykonywał dla nas reklamę w internecie będzie mógł zarządzać nią dużo lepiej i spójniej. Jeśli zlecimy różne działania marketingowe różnym partnerom, działania te często mogą nie być skorelowane a przez to mogą być dużo mniej efektywne.
Sprawdź opinie
Tam gdzie w grę wchodzą pieniądze, zawsze pojawiają się również próby manipulacji czy nawet oszustw. Tak jest i również w przypadku marketingu internetowego. Przeznaczając pewne środki reklamowe, powinniśmy zawsze zweryfikować komu je przekazujemy i z jaką marką współpracujemy. Przed podjęciem współpracy powinniśmy zatem sprawdzić opinie o danej agencji marketingowej czy partnerze reklamowym. Często w ten sposób będziemy mogli uniknąć stracenia budżetu reklamowego i nieprzewidzianych problemów. O dokładną weryfikację partnera reklamowego należy zadbać szczególnie jeśli na marketing internetowy chcemy przeznaczyć dużą sumę. Jeśli nie mamy takiej konieczności, warto zwiększyć budżet regularnie widząc, że współpraca układa się jakościowo aniżeli od razu zaczynać od dużych sum.
Istnieje wiele miejsc i sposobów w sieci poprzez które możemy dowiadywać się o konkretnych markach. Przede wszystkim są to opinie na Google Maps a także na innych wizytówkach firmowych. Możemy również w mediach społecznościowych zapytać innych członków grup co sądzą o danej marce. Dobrym pomysłem jest to abyśmy skontaktowali się z obecnymi lub dawnymi klientami danej marki z którą chcemy współpracować. Krótka rozmowa często wyjaśni więcej aniżeli wiele anonimowych opinii.