Gdy zależy nam na skuteczności
Pierwszą sytuacją, w której zdecydowanie warto postawić na płatną reklamę internetową jest ta kiedy zależy nam bezwzględnie na skuteczności. Reklama płatna posiada dużo większą skuteczność od reklamy darmowej, gdyż otrzymujemy w zamian za opłatę dużo więcej precyzyjnych narzędzi pozwalających dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej. Możemy reklamować się również na dużą skalę, a także niezwykle jakościowo.
Płatna reklama będzie zatem bardzo dobrym pomysłem gdy musimy pozyskać nowych klientów lub po prostu najwyższym priorytetem jest dla nas maksymalny rozwój marki. Może być to spowodowane np. dysponowaniem dużym budżetem reklamowym, a także konkretną strategią rozwijania naszej firmy. Jeśli więc zależy nam bezwzględnie na skuteczności, warto wykorzystać wszystkie możliwe sposoby reklamy internetowej za które będziemy musieli zapłacić gdyż często pozwalają one odnieść spory sukces w bardzo krótkim czasie.
Długofalowe profesjonalne działania marketingowe
Z płatnej reklamy internetowej, warto również korzystać jeśli zamierzamy reklamować się w internecie długotrwale i profesjonalnie. W takim wypadku zdecydowanie lepiej przeznaczyć jakiekolwiek sumę na profesjonalną reklamę i działania, które będą wspierane przez agencje marketingowe aniżeli pozornie oszczędzać i próbować reklamować się za darmo.
Płatne działania reklamowe nawet przy niedużych budżetach mogą stanowić profesjonalne podwaliny pod wieloletnią strategię reklamową. Są też dużo bardziej jakościowe i przynoszą często lepsze efekty od nieprofesjonalnych i nieskoordynowanych działań. Pozyskujące ruch z internetu poprzez pozycjonowanie lub targetowane reklamy w systemach reklamowych, dużo łatwiej będziemy mogli zbudować bazę stałych klientów, co często nie jest możliwe, gdy pozyskujemy nieokreślony darmowy ruch z mediów społecznościowych czy for internetowych przy pomocy marketingu szeptanego.
Z płatnych sposobów reklamy, warto zatem korzystać jeśli chcemy promować się w długiej perspektywie czasu i regularnie rozwijać markę. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej jest stawiać na płatne sposoby reklamy, które będą dużo lepsze w długiej perspektywie aniżeli promować się okazjonalnie lub bez większego namysłu za darmo.
Intensywna konkurencja
Momentem w którym zwłaszcza warto sięgnąć po płatne sposoby reklamy internetowej jest sytuacja kiedy intensywnie rywalizujemy z bezpośrednią konkurencją. Przeważnie inne marki korzystają już w różnym zakresie z płatnych metod reklamy. Aby więc nie pozostawać w tyle, a nawet wyprzedzić konkurencję, powinniśmy również postawić na najskuteczniejszy typ reklamy, czyli ten płatny, ,dzięki któremu będziemy mogli odeprzeć wszystkie ataki i osiągnąć dużo lepsze wyniki niż konkurencja. Często będzie to również „być albo nie być” dla naszej marki. Jeśli więc w danej kategorii tematycznej panuje bardzo duża konkurencja, nie powinniśmy wahać się i obawiać płatnej, profesjonalnej — oraz co najważniejsze skutecznej metody reklamy.
Jeśli mamy taką możliwość
Z płatnej reklamy internetowej, warto również zawsze korzystać wtedy kiedy mamy taką możliwość. Mogą być to np. nadwyżki budżetowe, dobra kondycja bieżąca marki czy możliwość wdrożenia odpłatnej atrakcyjnej kampanii reklamowej.
Płatne sposoby reklamy w sieci mają cały szereg zalet i plusów, które z pewnością przydadzą się naszej marce. Jeśli zatem mamy taką możliwość i możemy przeznaczyć pewną sumę pieniędzy na działania reklamowe, nie powinniśmy się wahać. W najgorszym razie reklama taka zwróci się w minimalnym stopniu lub poniesiemy częściowe straty. W zdecydowanej jednak większości przypadków nie musimy się tego obawiać, a reklama zwraca się przynajmniej do poziomu wydatków. Możemy za to zyskać dużo profitów i odkryć np. znakomite sposoby promocji marki w sieci, których wcześniej nie próbowaliśmy.