Czym są płatne systemy reklamowe?
Płatne systemy reklamowe w sieci to zautomatyzowane systemy, które umożliwiają emitowanie reklamy na dużą skalę. Najczęściej związane są z konkretnym miejscem, w którym przebywa duża liczba osób i są prowadzone przez właściciela tego miejsca. Systemy reklamowe tego typu są płatne i umożliwiają wyemitowanie reklamy na konkretnych serwisach, portalach internetowych czy różnych miejscach w sieci. Do najpopularniejszych systemów reklamowych możemy zaliczyć Google Ads, Facebook Ads, Twitter Ads czy system reklamowy LinkedIn.
Płatne systemy reklamowe wykorzystują posiadanie wielu odbiorców przez dany serwis czy platformę w internecie. Jest to korzystne zarówno dla właścicieli poszczególnych miejsc, jak i reklamodawców. Ci pierwsi, mogą w ten sposób monetyzować popularność swojego serwisu internetowego a reklamodawcy mogą w ten sposób korzystać z jakościowej, przemyślanej i dopracowanej reklamy pozwalającej osiągać wiele profitów. Sami użytkownicy również otrzymują przekaz reklamowy w sposób nieutrudniający korzystania z serwisu.
Płatne systemy reklamowe są szeroko dostępne dla wszystkich osób niezależnie od tego, czy są osobami prywatnymi, czy firmami i markami. Warto jednak podkreślić, iż są one złożone i skomplikowane, a ich skuteczną obsługą najczęściej zajmują się specjaliści lub agencje marketingowe.
Google Ads i Facebook Ads
Zdecydowanie dwoma największymi i najpopularniejszymi systemami reklamowymi w sieci, z których możemy korzystać jest Google Ads i Facebook Ads. Systemy te działają ogólnie na podobnej zasadzie i umożliwiają przeprowadzenie elastycznych kampanii reklamowych. Przy pomocy tych dwóch systemów reklamowych będziemy mogli dotrzeć i wyemitować reklamę w takich miejscach jak:
● Wyszukiwarka Google
● YouTube
● Sieć Google Display Network
● Facebook
● Instagram
Oba systemy umożliwiają również targetowanie przekazu reklamowego, czyli dokładne określenie, jakim użytkownikom ma być wyświetlana reklama. Ustalając targetowanie mamy często do dyspozycji kilkaset, a nawet kilka tysięcy, czy więcej parametrów, jakie muszą spełniać osoby, które będą mogły zobaczyć naszą reklamę. Oba systemy reklamowe umożliwiają również rozliczenie się na podstawie kliknięcia w link i wyświetlenie reklamy oraz konfigurację szczegółowych ustawień odnośnie do harmonogramu, budżetu i działania kampanii reklamowej.
Ogólnie zasada promocji poprzez te dwa najpopularniejsze systemy reklamowe polega na wybraniu odpowiedniego typu reklamy, lokalizacji odbiorców, umiejscowienia reklam, ustawieniu targetowania oraz stworzeniu materiału reklamowego, który będzie emitowany. W zamian za to przekaz reklamowy będzie ukazywał się według naszych wytycznych w określonych miejscach i będzie pomagał pozyskiwać nam nowych klientów.

Korzyści płatnych systemów reklamowych
Płatne systemy reklamowe są przede wszystkim bardzo wygodnym rozwiązaniem. Pozwalają na skoordynowane działania, które są jakościowe i profesjonalne. Wszystko dzieje się świadomie i jasno a my dokładnie wiemy, jaką reklamę uruchamiamy, jaki może przynieść skutek, a także jaką cenę zapłacimy i jak będzie wyglądała promocja.
Kampanie reklamowe w systemach tego typu to również targetowanie, czyli trafianie do osób, które interesują się daną kategorią tematyczną. Będzie wpływało to na maksymalną skuteczność naszego przekazu reklamowego. W ten sposób możemy docierać do bardzo dużego grona osób o konkretnych cechach, co bardzo trudno jest wykonać przy innych sposobach marketingu internetowego. Dzięki targetowaniu nasza reklama będzie odbierana również jakościowo, a odbiorcy nie będą zirytowani naszym przekazem reklamowym gdyż będą znali daną tematykę.
Kolejnym plusem płatnych systemów reklamowych jest również możliwość dotarcia do bardzo dużego grona odbiorców jedynie przy pomocy kilku kliknięć. Jest to praktycznie niemożliwe przy wielu innych strategiach marketingowych, które wymagają większego wkładu w stworzenie i nadzorowanie kampanii reklamowej.
Dzięki wielu opcjom ustawień kampanii reklamowych możemy również dostosować dobrze modele reklamy do marki i zaprezentować odpowiednio nasz produkt. Jest to jedna z głównych bolączek wielu strategii marketingowych, które wymagają reklamowania się w konkretnej formie np. pisemnej lub graficznej. Wybierając płatne systemy mamy do wyboru wiele różnych form reklamy, które mogą być tekstowe, graficzne, wideo, interaktywne czy wręcz mogą być hybrydami tych wszystkich opcji.