Czym jest pozycjonowanie stron internetowych
Samo pozycjonowanie polega na wykonywaniu szeregu czynności, które mają lepiej dostosować naszą witrynę do wyszukiwarki Google, a także użytkowników, dzięki czemu będzie ona atrakcyjniejsza i wyżej wyświetlana w hierarchii wyszukiwarki. Mówiąc o pozycjonowaniu, przede wszystkim dobiera się odpowiednie słowa kluczowe, pod którymi strona na widnieć w wyszukiwarce internetowej. Następnie przyspiesza się jej działanie, tworzy mobilną wersję witryny, dodaje content, a także często aktualizuje. Witrynę optymalizuje się również pod kątem technicznym, upraszczając kod HTML czy dobierając odpowiedni szablon strony. Do działań pozycjonujących możemy zaliczyć również pozyskiwanie linków zewnętrznych z internetu, powiązanie strony z wizytówką czy wybranie odpowiednich nazw podstron zgodnie z zasadą user-friendly.
Zalety pozycjonowania
Przede wszystkim pozycjonowanie strony internetowej pomaga znaleźć się w centrum internetu, a dzięki temu uzyskiwać bardzo duże ilości użytkowników. Poprzez ruch organiczny możemy zatem pozyskać wielu nowych klientów, którzy z czasem mogą stać się naszymi stałymi klientami.
Pojawianie się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google pod odpowiednimi hasłami to również prestiż i kwestie wizerunkowe. Nasi potencjalni klienci oraz wszyscy użytkownicy w danej branży tematycznej będą uważali naszą markę za lidera branżowego i firmę godną zaufania, jeśli będziemy polecani przez wyszukiwarkę Google. Wiele osób niemających swoich preferencji zakupowych, będzie sugerowało się właśnie takimi poleceniami.
Pozycjonowanie stron internetowych jest również bardzo opłacalnym i efektywnym finansowo działaniem reklamowym. Przeznaczając środki na pozycjonowanie witryny nie tylko pozyskujemy konkretnego klienta, ale również budujemy silny i mocny serwis. Dzięki temu korzystamy z wartości dodanej i w przyszłości będziemy mogli reklamować się w sieci przy pomocy solidnego serwisu internetowego, który zbudowaliśmy przez lata.
Koszty i opłaty
Ważną kwestią pozycjonowania o której również warto powiedzieć są koszty tego typu promocji. Teoretycznie samo pozycjonowanie jest procesem darmowym, który można wykonywać samodzielnie. Przeważnie jednak nigdy nie będziemy posiadali odpowiedniej wiedzy, aby zająć się naszą witryną.
Pozycjonowanie możemy zlecać już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie bez górnej granicy. Praktycznie wynosi ona ok. kilku – kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie — które największe marki decydują się przeznaczać na działania promujące ich witryny w Google.
Ogólnie w cenie ok. kilkuset złotych miesięcznie bez problemu znajdziemy oferty kompleksowego pozycjonowania średniej wielkości stron internetowych. Należy jednak dodać też ok. kilkunastu procent kosztów prowizji dla agencji marketingowej.
Jeśli posiadamy środki, możemy wykonywać również dodatkowe usługi związane z pozycjonowaniem naszej strony internetowej. Przede wszystkim będzie to zamówienie contentu który będziemy publikować na naszej stronie internetowej. Koszt pojedynczego tekstu może wahać się od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Możemy również wykupić linki zwrotne do naszej witryny, których koszt będzie oscylował w granicach kilku — kilkunastu złotych. Jeśli będziemy jednak chcieli pozyskiwać linki z popularnych serwisów internetowych, ich koszt wzrośnie nawet do kilkuset złotych za link.